O przedstawieniu
Głęboka opowieść o tym, jak osoby niewidome radzą sobie z codziennymi wyzwaniami i miłosnymi dylematami. Spektakl łączy w sobie dwa wyjątkowe dramaty: „Nie Możesz Usłyszeć Boga” i „NieDoZobaczenia”, które tworzą wzruszającą historię o świecie osób niewidomych.
„NIE MOŻESZ USŁYSZEĆ BOGA”
Niezwykły monodram, który przenosi widzów do świata, gdzie ściany mówią, widoki można poczuć w dłoniach, a smaki odbiera się nie oczami, lecz nosem. Bogata warstwa dźwiękowa czyni spektakl w pełni dostępnym zarówno dla osób widzących, jak i niewidomych. To opowieść o młodym mężczyźnie, który mierzy się z przeciwnościami losu, szuka samodzielności i odkrywa, czym jest męskość w obliczu niepełnosprawności. Jego rozterki skłaniają do refleksji nad wartościami, strachem i odwagą. Dramat „NIE MOŻESZ USŁYSZEĆ BOGA” został opublikowany w miesięczniku „Dialog” (nr 10/2023).
“NIEDOZOBACZENIA”
Opowieść z kobiecej perspektywy. Randka dwojga niewidomych zmienia się w konfrontację wyobrażeń o wzorcu męskości z rzeczywistością. Świat oczami niewidomej kobiety, której wrażliwość i codzienna walka splata się z demonami rzeczywistości. Opowiemy o perspektywie osoby, która kiedyś widziała. Co pamięta? Za czym tęskni? Z czego czerpie siłę? To opowieść o odkrywaniu siebie na nowo i byciu widzialnym pomimo - a może właśnie dzięki - ciemności.
W formę spektaklu wkomponowana jest audiodeskrypcja, która czyni go w pełni dostępnym i atrakcyjnym zarówno dla osób widzących, słabowidzących jak i niewidomych. Tekst “NieDoZobaczenia” można przeczytać w styczniowym wydaniu miesięcznika “Twórczość” 2025/1(950).
Zdjęcia
Twórcy
Reżyseria: Julia Bukała
ON: Artur Zudzin-Wiśniewski
ONA: Julia Bukała
Muzyka: Ariel Kamiński
Animacje: Julia Wojtanowska, Michał Banaś
Montaż: Artur Zudzin-Wiśniewski
Maglownia Sztuki – tworzy spektakle multimedialne, szybkie i pełne bodźców. Pragnie poszerzać świadomość społeczną, mówić o rzeczach trudnych w przystępny i angażujący sposób. Współpracuje z czołowymi instytucjami kulturalnymi w kraju i za granicą. Misją Maglowni jest przywrócenie ludziom miłości do teatru.